Snöat in på snö

Vitrinskåp med två dörrar från Asplunds serie SNÖ. Design Jonas Bohlin och Thomas Sandell. Bilder lånade från urbanliving.se
 
Jag har helt "snöat in på" Asplunds möbler och speciellt detta vitrinskåp som jag bläddrat och suktat över i flera inredningsmagasin. Jag mätte och hade mig här hemma men väggen där jag vill ha den saknade störande nog två centimeter för att den skulle passa perfekt. Så den var bara att glömma. (Och så var det där med priset.. nästan tio tusen.. Njaaa.)
Så! Vad passar väl bättre än att kontakta en god vän som är möbelsnickare? Vill inte att skåpet ska se exakt ut som orginalet men de ska ha samma stil och känsla. Handtagen kommer jag be att få en annan utsågning än just kännetecknet för serien SNÖ. Det här kan bli spännande och extra kul att ha något hemmasnickrat.
 
 
Inredning | |
#1 - - Sofia:

Den där är så fin, men hemmasnickrat kan bli riktigt bra det också. Speciellt om man känner nån som kan sånt! Dessutom blir du ju ensam om den möbeln! :)

Ha en fin dag!
Kram

Svar: Visst är den! Har en vägg där den skulle göra sig så bra så jag hoppas den hemmasnickrade blir lika bra som jag tänker mig. :)
Tack detsamma!

Kram
Camilla

#2 - - Anna:

Så sjukt fint skåp! Förstår att du blev besviken att inte måtten passade. Jag har full förståelse för att du inte vill härma orginalet rakt av!
Kommer säkert bli jätte bra med ett egensnickrat skåp som du även blir ensam om att äga.

Tack för en inspirerande blogg!

Svar: Ja verkligen! Inte så ofta man hittar ett så litet och smidigt skåp. Ne, vill att det hemmasnickrade ska kännas eget men gå i samma stil.
Tack snälla, vad roligt att du tycker det! :)

Kram
Camilla

#3 - - Lisa:

Så fina bilder :)
Jätte härlig inspo

kram

#4 - - Anonym:

Oh, den finns på min önskelista med 😉 Så fin!
Grattis till bebisen i magen, vad mysigt med ett syskon.

Kram!

Svar: Jätte fin! Helt perfekt. Tack snälla! Vem är det som grattar? :)

Kram
Camilla

#5 - - Elins blogg:

Superfint skåp! Skulle också vilja ha något liknande på en av våra väggar, men har inte hittat något som passar. Perfekt att känna en snickare ju!

Hoppas du haft en bra dag. Kram

#6 - - Amanda:

Jättefint! - och grattis till graviditeten!!:-)

#7 - - Eva:

Så fint skåp men håller med om att det var aningen dyrt.

Ha en bra dag!

(Ska in och rösta på ditt bidrag)

Upp