Godaste tårtan

Godaste tårtan på fat från Iittala.
Dukat i Mateus, Svenskt Tenn och muggar från Rörstrand.
 
Välkommen måndag och påskveckan!
 
Bjuder på två bilder från helgens fika. Min favorittårta nummer ett, Fransk Chokladtårta från Konditori Janeling.
Inte många dagar kvar till lite påskledighet. I år ska jag stå för bakandet och har fått cupcakes i uppdrag så nu googlas det efter smarriga recept. Passar ganska bra eftersom vi blir närmare 20 personer hemma hos pappa på fredag. Har ni några tips på just cupcakes så tipsa mig gärna! 
 
Kram på er
Hemma hos oss | |
#1 - - Sofie:

Sååå god den ser ut!!! Jag är tyvärr ingen bullmamma, än ;) mer matmamma men jag gjorde Leilas muffins när min dotter fyllde år och jag tycker de var väldigt smarriga med riktig choklad i :)!

http://m.recept.nu/leila_lindholm/efterratter/mjol/leilas_sota_kladdkaksmuffins/

KRAM PÅ DIG!

Svar: Jaa den är toppengod! :) Tack för tipset, jag älskar ju choklad! Har gjort några liknande som är riktigt goda. Om det inte blir till påsk så ska jag göra dessa vid annat tillfälle.
Kramar
Camilla

#2 - - Cicci:

Tårtan såg riktigt god ut.

Kolla på antingen in på Leila Lindholms blogg eller Linda Lomelinos blogg http://call-me-cupcake.blogspot.com.

Lycka till med baket.

Kram

#3 - - Linda - Design Concept:

Oj, vilken skapelse! Ser riktigt god ut:)

#4 - - Lisa:

Åh Camilla, det såg verkligen smarrigt ut :)

Kram

#5 - - Jenny - mammaliv i Nashville :

Ååååhhhh vilken tårta!! Akut chokladsug!

När jag bakar cupcakes använder jag alltid grekisk yogurt istället för mjölk el vad det bu må vara. Blir så fluffigt & gott :) och min favvofrosting är smält choklad i vispgrädde, låt svalna i kyl. Rör ner vanilj (socker, stång el vad man nu har) Vispa upp. Chokladvispgrädde! Eller crème cheese med smör & vaniljsocker ihopvispat :) mmmm!

Svar: Åh tack tack tack för dina tips!!! Yummie..
Kramar
Camilla

#6 - - Stämningsfullt:

Men gud så gott!

#7 - - Therese:

oj den var ju så vacker också blir så sugen nu, chokladtårtor är aldrig fel. Lät som en skojig helg! Här ska vi ta hand om våra kartonger :) kram

#8 - - Anonym:

Vart är det vita molnunderlägget ifrån?

Svar: Babyproffsen! :)
Camilla

#9 - - Emma:

Vilket fint vårbord och tårtan ser ju fantastisk ut!! Hoppas du får en mysig påskvecka!

Svar: Tack snälla! Detsamma till dig Emma! :)
Kraam
Camilla

#10 - - Jenny - Hemtrender:

Vilken fin blogg du har och vad fantastisk god tårtan ser ut. Mums!

Trevlig Påsk!

Svar: Tack detsamma Jenny! Tårtan är super! :)
Glad Påsk!!

Kram
Camilla

Upp