Här oljas trappan

 
Här oljas trappen i en olja som heter Skärgårdsvit. Våra utemöbler från Grythyttan ska också få sig en omgång i samma färg. 
 
Idag sken solen och Niclas passade på att greja lite utomhus. Efter två strykningar av trappan kunde vi båda konstatera att det blev väldigt bra och att den fick sig ett lyft. Lite av resultatet syns på den översta bilden på den liggande brädan (de stående är på bilden fortfarande omålade). Snart är det dags att visa er lite före och efter bilder på husets förvandling. Som jag trivs i detta hus!
 
 
Kram på er alla besökare!
Huset | |
#1 - - Pauline:

Jag förstår att ni trivs i huset för det är riktigt fint. Niclas har verkligen gjort ett toppen jobb.

Kram på er

Svar: Tack snälla! :)
Kramar
Camilla

#2 - - Lisa:

Vad härligt att känna så! Vi är på god väg, lite kvar som jag vill fixa på huset innan jag är nöjd.

Det jätte fint ut på bilderna :)

kram

Svar: Javisst finns det lite småsaker kvar att fixa. Stortrivs med läget och att vi satt vår egen prägel på det. :) Tack snälla Lisa!
Kramar
Camilla

#3 - - Lotta S:

Ja galet snyggt hus ni har! Vilket jobb, så duktiga ni är!! Ska bli roligt att se före och efterbilder. Tycker att stenplatterna ni har är väldigt fina, vad heter dem och vart kommer de ifrån?

Hoppas ni får en trevlig söndagskväll!

Svar: Tack snälla Lotta! Ja jag ska försöka leta fram. Kul att se dess förvandling! :) Oj.. jag vet bara att plattorna är beställda från Bygg & Interiör i Flen. Kan höra med min sambo och se om han minns märket.

Tack detsamma till dig!

Kram
Camilla

#4 - - Madelaine:

Ni hade verkligen tur med vädret, det ser superfint ut! duktiga ni :)

Svar: Så skön helg! :) Tack snälla du!
Camilla

#5 - - Emmelie:

Hej fina Camilla!! Helt underbart hus har ni som man får se på bilderna - både inne och ute!! Vi har med vitt hus ( målat i Jotuns kulör lys antikvit ) och skall nu olja både fastudäck och altandäck!! Blev ju så otroligt fint med er kulör och undrar vilket märke oljan tillhör?!

Kram Enmelie

Ps. Svarade aldrig dig när du frågade hur gammal min dotter är nu när nästa barn anländer i september - hon är 5 så bebisen i magen är mycket mycket efterlängtad av både oss och av vår pärla!!

Svar: Heej Emmelie!
Tack snälla! Vad roligt att du tycker det! Åh.. jag måste kika vad det står på burken men den är köpt på Colorama. (Kan maila dig svaret ikväll). Hoppas det går bra med huset och den växande magen! :)

Kramar
Camilla

#6 - - Ann:

Ja vad roligt att se lite före och efterbilder!!Förstår att du trivs i ert fina hem!

Kram Ann

Svar: Måste leta fram, det är ju så kul att se vad som hänt på vägen! :)
Kramar
Camilla

#7 - - Sofia:

Ska bli roligt att se före och efter bilder! Med tanke på det vi redan har fått se så kan jag tänka mig att det är riktigt fint! :)

Hur är det med trädgården, är ni "trädgårdsmänniskor"? Vore kul att se det också!

Svar: Jag måste leta fram! :) Jag är egentligen ingen trädgårdsmänniska men jag önskar. I år ska jag försöka lägga lite krut där ute så förhoppningsvis kommer lite bilder. :)
Camilla

#8 - - sofia:

Men åhhhh va fint! Blir så avis när jag ser er utsida. Själv möts jag fortfarande av härlig eternit varje gång jag kommer hem.

Svar: Taack! Men ni har det alldeles underbart fint invändigt. Där är jag avis!
Camilla

#9 - - Elin:

Så himla fint, gillar starkt! Blir så sugen på att bo i hus när jag ser dina bilder! Kram

Svar: Tack snälla Elin! Kram
Camilla

#10 - - Therese:

Så vackert! Perfekt med sån olja med vit finish! Hoppas ni har en härlig dag idag och att solen skiner på er! kram

Upp