En hjälpsam kille

 
 
Vem kunde tro att en 2 1/2 åring tycker om att städa, plocka och hänga tvätt? Inte jag iaf men är tacksam för det så länge det varar. ;) Så fort det spills eller blir lite smutsigt åker dammsugaren fram. Fått efter morfar sin? 
 
I veckan var vi på BVC med Elton för rutin och 2 1/2 årskontroll. Han vägde 13,1 kg och mätte 89 cm så det är inga stora killar vi har. Talet var det inga som helst problem med. Tänk vad olika det är ändå, Elton var tidig med språket men sen med att gå.
 
Vi fick hur som helst en ny tid om ett par månader för att följa längd och viktuppgång.
 
 
Ha nu en fin fredag!
 
 
 
Elton, Hemma hos oss | |
#1 - - Ninni - Vimsiga mamman:

Hihi gäller ju att utnyttja så länge det bara går :) här hemma har vi en kille som vägrar allt som har med städning att göra

Svar: Haha precis, känner det jag med... :)
Camilla

#2 - - Pauline:

Va kul att han gillar att städa, här är det tvärtom. Jag städar och Nova stökar ner =)

Tänk va olika det kan vara med vikt och längd. Nova är ju som sagt bara 2 år och måste nog väga 15 kg nu.,

Kramar

Svar: Haha! Jag plockar ju också hela tiden så han ser väl hur mamma sin håller på. ;) Jaa, jag trodde inte Elton var så speciellt liten men tydligen. Men sen kanske han bara drar iväg. Trevlig kväll så ses vi på måndag! Kram
Camilla

#3 - - Elin:

Haha, vad söt han är som dammsuger! Ni har det så fint hemma, som vanligt. :)

Hoppas du haft en bra helg hittills, kramar!

Svar: Tack gulliga Elin, kan bara säga detsamma!
Tack det har vi, du med hoppas jag! :) Kram kraam
Camilla

#4 - - Jennybenny :

Här säger alla att August är såå stor men han är bara 88cm & väger 12.5 kg. Knäppt! ;)

Svar: Låter precis som en medelkurva för hans ålder väl? :) Ibland stannar de väl av eller drar ifrån kurvan. Hade aldrig tänkt på att Elton var speciellt liten heller men han har visserligen 86/92 på kläder fortfarande. Kram
Camilla

#5 - - Victoria:

OJ va liten haha :) jag tror att Emilia väger typ 15kg hahaha, vi har en tung liten dam. Lik sin syrra som är 7 men är lika stor som de som är 1-2 äldre. Emilia har dessutom 98/104 (3-4y) på kläder. :)

Svar: Haha, så bra! Jag har liksom aldrig tänkt att Elton är liten eftersom han har kompisar i samma ålder som är mindre än honom. Men BVC-sköterskan (som är ny) tyckte direkt att han såg liten ut för att vara 2 1/2. Han äter bra så jag oroar mig inte, bara bra med en uppföljning... :) Kram och fin helg!
Camilla

Upp