Medinilla rosenskärm

 
 
 
 
Kruka Hortus från Svenskt Tenn och kudde Chhatwal & Jonsson. Nils tröja kommer från Lindex, en favorit han haft i tre storlekar nu. 
 
Här har vi alltså växten med det fina namnet rosenskärm, även kallad medinilla som jag frågade er om förra veckan. Hoppas jag lyckas hålla den vid liv.
 
Som ni ser var en nyfiken liten Nils framme direkt så det återstår att se om den får stå kvar på Haybordet eller om den åker upp på fönsterbrädan. Hur är era små? Ni som har..
 
 
Ha en fin start på veckan! 
 
 
Hemma hos oss, Nils | |
#1 - - Anna:

Vad fint! Min Emma låter ingenting vara ifred, får gömma allt!

Svar: Tack!Hahaha! Vi har nog fått en av varje. Elton har alltid varit försiktig medan Nils är mer nyfiken. :)
Camilla

#2 - - Småstadsfrun:

Tycker att Nils är ett väldigt fint namn. Har dubbelnamn på min och om nästa blir en pojk får han ha dubbelnamn med Nils!
Min grabb är på allting. Vårt hem är barnsäkrat till tusen och är numera en ogenomtränglig bunker. Allt göms och plockas undan. Men nu har han börjar lära sig att öppna barnlåsen..

Svar: Tack! Jag gillar det massor (såklart!). Vi hade det redan när Elton låg i magen så när Nils kom var det inget snack om saken. Jag tycker Nils-Oscar är fint. Som ölsorten, hihi!
Haha lite småjobbigt att behöva barnsäkra allt men vad gör man inte! ;)

Kram
Camilla

#3 - - Ninni - Vimsiga mamman:

Jag fick ta bort ALLT.. Blommor, lampor, prydnads.. Nu i efterhand kanske man istället skulle ha tagit honom på bar gärning men jag orkade inte där och då :) det fick istället bli tomt hus :)

Svar: Haha! Det är det jag försöker med med Nils nu. Funkar faktiskt oftast. Men krukor på golvet går absolut inte. ;P
Camilla

#4 - - Malin :

Vilken underbart fin blomma! Köpt?

#5 - - Malin :

Vilken underbart fin blomma! Köpt?

Svar: På Interflora i 21:an!
Camilla

#6 - - Sofia - Strawberry Dreams:

Oj vilken fin blomma! Och i en perfekt kruka också :)

Svar: Tack! Helt underbar.. Krukan är en favorit.. :) Kram på dig!
Camilla

Upp