Pulled chicken

 
 
Under dagen har ett gäng kycklingben stått och gottat till sig i Stauben. Vi har bara gjort Pulled pork tidigare och var nu sugna på att testa kyckling varianten, Pulled chiken. Jätte gott tyckte vi! Kycklingen bara smälte i munnen..
 
PULLED CHICKEN
 
Tid: 2 tim.
Ugn: 175 grader.
 
4 portioner
  • 900 g kycklinglår med ben
  • 1 msk spiskummin
  • 1 tsk koriander
  • 1 tsk anchochili
  • 1 tsk rökt paprikapulver eller chipotlepasta
  • 3 msk muskovadosocker
  • 1 tsk salt
  • 0,5 tsk grovmalen svartpeppar
  • 5 vitlöksklyftor
  • 0,5 kruka koriander
  • 2 dl hönsbuljong

Blanda ihop alla torra kryddor och gnid in kycklingen med blandningen. Lägg kycklingen i en ugnssäker gryta med lock tillsammans med krossade vitlöksklyftor och koriander. Lägg på locket och ställ grytan i nedre delen av ugnen 30 min.

Häll över buljong. Låt stå i ugnen tills köttet lossnar jättelätt från benen, ca 1,5 timme. 

Tips! Servera gärna med en cheddarsås, tomatsalsa och guacamole. 

 

Recept | |
#1 - - sandra johansson:

shit va gott! måste testa :D

Svar: Ja gör det!! Kraam
Camilla

#2 - - sofia:

Måste testas! Kycklingfantast som man är;)
Men hade du potatis eller nått till??

Svar: Vi hade tortillabröd och nachochips till! Så gott!!
Camilla

#3 - - Malin:

Låter ju jätte gott! Vad hade nl till?

#4 - - Nathalie:

Det här måste jag testa i helgen!

#5 - - yohanna:

åh chicken <3 älskar kyckling :D

#6 - - jona:

såg väldigt gott ut

#7 - - ida:

vilka fina bilder.

#8 - - leonor broberg:

gott!

#9 - - lillemor:

Gott

#10 - - Emma Grann Fotografi:

Åh vad gott!!

#11 - - Helena:

Åh detta måste jag testa! Så gott det såg ut :)

#12 - - vanessa sarkany:

Åh va gott!! Det här måste jag testa någon gång! ;)

#13 - - vanessa sarkany:

Åh va gott!! Det här måste jag testa någon gång! ;)

#14 - - frukallgren.blogg.se:

åh så gott :D

#15 - - Nalliiz:

Åh vad gott det ser ut!

#16 - - Annster:

Så gott :)

#17 - - Paulina Holmberg:

älskar pulled chicken, men vi kör en liten fuskvariant här hemma. Grillad kyckling delad i bitar som bara värms upp i kokande BBQ-sås, fräst lök och vitlök! Så himla gott!

#18 - - Hannah:

Kika gärna in i min blogg, ställ gärna frågor så det blir lite mer "fart" i bloggen också! :) (http://miniwiini.blogg.se/)

#19 - - Robex Lundgren:

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

#20 - - Tilde:

Åhh, det lät ju supergott!!

#21 - - Matilda:

Åh vad gott, detta ska jag testa :D

#22 - - Johana Duggin:

Intresserad av träning & motivation?
Kika in lite snabbt hos mig då :D

kram

#23 - - Hanna - Min vardag som trebarnsmamma:

Vad gott det låter!

#24 - - Mirjam Wallmark:

Mums det såg och lät supergott! :) kram

#25 - - Madde:

Ser riktigt gott ut! :)

#26 - - Moa :

Ser riktigt gott ut :)

#27 - - Matilda:

Shit va gott! Haha, men ser jätte mumsigt ut :P

#28 - - Elin:

mums!!

#29 - - Sofia:

Ser gott ut :-D

#30 - - Amanda Lundkvist:

åh mums så gott :D

#31 - - Pauline, mamma till två små:

Va skönt att du inte är en utav dom som tycker det är jätte jobbigt med två små. Jag håller tummarna att det kommer gå bra för oss också och att lillebror är snäll när han kommer.

kramar

#32 - - Olivia Nilsson:

Fin blogg!

#33 - - Emma Flygare:

åh gott det ser ut!

#34 - - KassandraPalma:

åh så gott!

#35 - - marycaroline.blogg.se:

Ser ju jättegott ut! :)

#36 - - elin:

åh va gott det såg ut!

#37 - - Kajsa:

ser galet gott ut !

#38 - - Lena mellanhimmelomylla:

Så gott det ser ut.

#39 - - Sofie:

Ser jättegott ut!

#40 - - Emma Beyond:

Åh de verkligen vattnas i munnen!

#41 - - Liborius:

detta recept måste jag spara:D

#42 - - Linda:

Men ååå så gott!! Måste testas!!!
Tack för receptet!

Ha en trevlig dag!
Kram Linda

Upp