Torsdagsbak

 
Här bakas det bullar var och varannan vecka. Ni som följer mig här och på Instagram vet att det är strykande åtgång på mina bullar. ;)
 
Jag vet inte hur många gånger jag fått frågan om receptet men det är inte mer avancerat än att det är det som står på baksidan av mjölpaketet. Det finns dock några enkla knep jag brukar ta till. Röd mjölk, riktigt smör (alltid!) och extra fyllning. Var noga med mjölen så det inte blir för mycket och ta ut bullarna något tidigare så blir dom härligt saftiga och goda! Nästa gång jag ställer mig vid bakmaskinen får det bli något helt annat.. Frågan är bara vad?
 
Ikväll har vi haft mystorsdag här hemma eftersom jag åker till Stockholm över helgen. Shopping, tjejträff och restaurangbesök coming up. Kan ju inte bli annat än awsome!
 
 
Största kramen 
Personligt | |
#1 - - Fredrika:

Det gör det här med och finns inte så mycket som slår nybakta bullar:) Vilken härlig helg du har framför dig, ha så jätteroligt!!

Kram fredrika

Svar: Håller med! Mmmm.. bakar hellre en sats åt gången och ofta just för att kunna njuta av nybakta.. ;) Tack och detsamma till dig! Kraam
Camilla

#2 - - Pauline, gravid med lillebror till Nova:

Jag har hört rykten om dina supergoda bullar. Är det någonting jag är dålig på att baka så är det just bullar. Får aldrig till dom liksom!

Hoppas du får en underbar helg i Stockholm, det är du värd! Kramar

Svar: Testa med mina tips så ska du se att dom blir super! ;)
Du bakar ju så mycket annat gott. Något tips på någon favorit kanske? Kram kram
Camilla

#3 - - Elin:

Dina bullar är dom bästa! :)

Svar: Taack! Kom och ät dom snart!
Camilla

#4 - - Sara:

Trevlig helg i Stockholm! Ser fram emot uppdatering här sen!

Svar: Tack Sara!
Camilla

Upp