Banan och chokladpaj

 
 
 
Idag har vi firat min bror som fyller 31 år. Det gjorde vi med en middag tillsammans med familjen. Mamma lagade maten och vi stod för efterrätten som blev en banan och chokladpaj. Tänkte dela med mig av receptet här,
 
Du behöver:
 
150 g margarin
3/4 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
3 dl fiberhavregryn
chokladsås
1 1/2 dl chokladlinser eller vanlig blockchoklad
3 bananer
 
Gör såhär: 
 
Blanda margarin, socker, mjöl och havregryn tills allt margarin är inarbetat. Häll i chokladen och blanda om. Ringla rikligt med chokladsås i botten av en pajform och täck med skivade bananer. Häll choklad- och smulblandningen över bananerna. Ställ in i ugnen, 230 grader, tills ytan är gyllenbrun. Låt pajen vila en liten stund så ytan blir knäckig. Servera med vaniljglass.
 
 
Recept | |
#1 - - S:

Men nu dog jag lite tror jag :) gu så gott..

Svar: Jättesmarrigt! =)
Camilla Larsson

#2 - - Sofie:

Den ser riktig god ut, tack för tipset! Det ska bakas till helgen!

Svar: Så lite, hoppas de ska smaka! =)
Camilla Larsson

#3 - - sara nygård:

Hej
Smälter man bl.chokladen/linserna?
Mvh Sara

Svar: Hej! Vi blandade i linserna i smeten så smälter de av sig självt i ugnen. =)
Camilla Larsson

#4 - - Karin:

Men gud så gott!

#5 - - Deniz:

Kan jag göra pajen med smör ?

Svar: Ja absolut! Använder också smör och inte margarin. :)
Camilla Larsson

Upp