Förskolekillarna

Full rulle i köket denna tisdagsmorgon. Elton är i en riktig diska och leka med vatten period och Nils lånar Eltons Bobby-car så fort han får chansen.
 
Idag blir det första dagen på förskolan utan mig och jag hoppas det ska gå bra. Jag har ett par minuter till förskolan och är stand by ett par dagar innan jobbet kallar på riktigt. "Jag tar hand om Nils mamma" säger Elton och jag tror honom. Så snäll, hjälpsam och omtänksam storebror. 
 
Igår sa Eltons förskolelärare Ingela att han alltid är sån. Som hjälper dom mindre barnen. Kärvänlig och empatisk för sin ålder. Det värmde att höra att han är så även på förskolan. Han känner sig säkert som en liten storebror nu när han är äldst.
 
I veckan ska jag ta tag i en tävling här så håll utkik ni som är sugna!
 
 
Elton, Hemma hos oss, Nils | |
#1 - - Sofia - Strawberry Dreams:

Hoppas det går bra idag! Och visst är det härligt med den där syskonkärleken!

Svar: Tack! Det gick bra idag. Verkligen, njuter så länge det varar. ;) KRAM
Camilla Larsson

#2 - - Småstadsfrun:

Vad skönt när syskonen kan hjälpa varandra, hur långt är det emellan dem? Kul när andra också bekräftar det, det värmer mammahjärtat.

Svar: Verkligen! Får njuta så länge det är så! :) Det skiljer 20 månader på dom. Elton blir 3 och Nils blir 1 år.
Kraam
Camilla Larsson

#3 - - Kajsa:

Min fina gudson! <3 Skönt att dom går på samma avdelning så här i början. Hoppas att det har gått bra idag!

Svar: Goaste E! <3 Ja det känns tryggt! Första dagen hade gått utmärkt!
Puss
Camilla Larsson

#4 - - Sabina:

Wow vad snyggt kök!!!

Svar: Tusen tack!

Kram
Camilla Larsson

#5 - - Jennybenny:

Vad härligt att de får vara tillsammans om dagarna <3
Hoppas det går bra!

Svar: Ja, känns jättebra! <3
Camilla Larsson

#6 - - erikasblogg.se:

Asså de är ju bara för söta, dina killar! Jag älskar den där lilla filmen du la ut på dem på instagram där de äter glass framför tv:n och lillebror ser på storebror och ser så avundsjuk ut på hans glass. Och så matar Elton Nils med sin sked. Vet du vilket jag menar? Så himla sött!

Svar: Aww tack snälla! Menar du den med yoghurten? :D Så himla kul att jag fick det på film. Kan titta på den om och om igen. <3 Hihi!
Kram
Camilla Larsson

#7 - - erikasblogg.se:

Ja yoghurt va det ja! Så himlans söta!!

Svar: Hihi, tack! :)
Camilla Larsson

#8 - - Rebecka:

Hej!
Vilket fint kök du har!
Jag håller själv på och letar inspiration till mitt hus. Vart kommer köksfläkten ifrån och hur tycker du att den fungerar?!
Mvh Rebecka

Svar: Hej Rebecka!
Tack så mycket! Jag tror fläkten heter Eico och är ett italienskt märke. Vi är jättenöjda med den just att den är över en köksö, så slipper man ha köksfläkten i ansiktet. Den är dessutom väldigt bra!

Lycka till!
Camilla Larsson

#9 - - Rebecka:

Hej och tack för snabbt svar!
Ska genast kolla upp detta!
Himla fin blogg (familj och hus såklart) :)

Svar: Så lite så! Hoppas du hittar!
Tack snälla du, gjorde min kväll!
Camilla Larsson

#10 - - Madelen:

Alltså, ditt kök!! Jag tror jag dör va fint :)
Här hemma är det dags att snart ta tag i köksrenovering!
Hur lång är köksön & högskåpsväggen? Är det kvik?
Kram

Svar: Men tusen tack! Åh vad spännande! Jag har redan en annan planlösning som hade passat bättre än det vi har nu. Men någon måtta får det va. Vi kan inte byta ut det nu. Haha! Köksön är 2,40. Väggen är 2,80. Precis, Kvik Mano matta luckor. Kram
Camilla Larsson

Upp