Matkasse?

Inte får man väl sitta på bordet? Mycket vilja i denna snart 3-åriga kille som prompt skulle äta sin lunch sittandes på bordet. Puh! 
 
Jag har funderat på det här med färdiga matkassar. Är så innerligt trött på att handla varje dag och komma på nya maträtter. Vi är nämligen sämst på att veckohandla och vårt matkonto ska vi inte ens tala om. Det slinker lätt med både det ena och andra som inte står på inköpslistan om man säger så.
 
Ni som kör med någon form av matkasse, vilken ska man satsa på? Tipsa mig gärna.
 
 
 
Personligt | |
#1 - - Emma :

Godkväll!

Vi har testat City gross. Den gillade vi mycket!
Då City gross inte kör hem till oss som bor på landet funkar den inte för oss.

Nu har vi börjat med ICAs kasse Bistro för två pers och de ingår tre middagar. Första intrycket va att det var liten mängd mat! Vi har testat ett recept. Supergott med pasta krossade tomater sardeller, svarta oliver persilja och kyckling. Snabbt & enkelt!
Meen vi bestämde oss igår för att testa ICAs familjekasse om två veckor. Då är de fem middagar och för fyra pers! Vill gärn ha till matlåda och lite mer i frysen 😀

Läste i aftonbladet att Linas matkasse vunnit deras test!

Kramis och mysig kväll till er!

Svar: Hej!
Tack snälla för ditt tips! Vi har inte City Gross här. Å vad kul! Det blir nog att testa Linas matkasse som många som tipsat verkar nöjda med! Tack för att du tog dig tid! :)

Kramar och detsamma!!!
Camilla

#2 - - Madicken:

Linas barnmatkasse kanske kan vara nått då ni har två små. Min syster har provat Linas vanliga matkasse och den maten gillade dessvärre inte barnen så mycket. In och jämför och läs vad det står men Linas barnmatkasse tror jag på.

Svar: Tack Madicken!
Vi testar någon av Linas matkassar. Ska läsa skillnaderna på barn och vanliga. Tack för tipset! Kram
Camilla

#3 - - Anette L:

"Det finaste man har sätter man på bordet" heter det ju, hihi!!
Vi har också pratat om olika matkassar men inte provat någon än!

Kram! ❤️

Svar: Precis! ;) Vi får nog testa Linas matkasse först. De flesta verkar väldigt nöjda med den! Får berätta vad vi tyckte sen om vi rekommenderar det. :)

Kramar
Camilla

#4 - - Lisa:

Hej! Vi har ICAs Familjekasse och har haft i ca 1 år. Bästa vi gjort att skaffa matkasse! Spar pengar och framför allt tid. Vi är 2 vuxna och 1 barn (1 1/2 år) och räcket gott och väl till oss + matlådor. Nya roliga recept varje dag som inte tar lång tid att laga!

Svar: Tack för ditt tips Lisa! Det blir till att testa Linas matkasse och se vad vi tycker. Många verkar väldigt nöjda med det. :) Behöver ha ny matinspo! Tack för ditt tips!
Camilla

#5 - - Sofie:

Hahaha! Det kunde varit jag som skrivit detta inlägg... Vi måste bli bättre på att planera för jag tycker det egentligen är jätteroligt och storhandla och laga mat men tiden har inte riktigtfunnits där. Vi har provat att ha matkasse men vi tröttnar fort på det också. Ett stort plus att man får det hemlevererat. Men efter ett tag saknar vi den "vanliga" maten som husmanskost som vi älskar i veckorna och jag tycker inte det ofta det är tex. köttbullar, potatis och brunsås ;). Vi har testat FAMILYFOOD, ICAs, CITY GROSS och sist LINAs matkasse. Barnmässigt är LINAs bäst. I allas kassar tycker jag det har varit lite mat (kanske för man lever med en hantverkare ;) Hahaha! ) Men jag tycker absolut ni ska testa. Hade rekommenderat LINAs först och därefter ICAs och CITYGROSS. Stor kram

Svar: Haha, ellerhur! Nu känns det som vi har ledsnat på det mesta och tröttat ut även säkra kort som spagetti och köttfärssås. Inget blir speciellt kul om man äter det för ofta. Kan tänka mig att börja med Linas matkasse för 3 dagar för att få in lite ny matinspo och pausa då och då. Tack för ditt tips! Kram kram
Camilla

#6 - - Mikaela:

Det är likadant hemma hos oss.Vi har dock haft Linas matkasse men gjorde ett uppehåll i samband med flytt,för snart 1 år sedan,har inte fått ändan ur och registrera oss igen.Jag rekommenderar dem varmt,vi har favoriträtter som är återkommande här hemma.

Svar: Kan tänka mig att testa matkasse ett tag för att få lite ny inspiration och kanske pausa då och då. Linas verkar vara favoriten. Tack för ditt tips! Kram
Camilla

#7 - - Pauline:

Ja visst har du glömt ditt myggnät här. Jag hade inte en tanke på att det kunde vara ditt. Trodde det var Sandras =) jag skickar med det med Sara så får du det.

Vi har aldrig testat matkasse men jag har hört mycket gott om Linas matkasse..

Kram

Svar: Å vad bra, som jag har letat! ;) Toppen!
Ja det verkar vara Linas som är favoriten. Får testa den!

Kram
Camilla

#8 - - Sabina:

Har också funderat på matkasse! :)

Svar: Blir spännande att testa! Många verkar gilla Linas!
Camilla

#9 - - ellen:

Hej!
Jag och min sambo börjar med Icas familjematkasse nästa vecka, har hört att den ska vara bra! Vi har matlåda varje dag på jobbet så det känns som att den passar bra för oss :)

Svar: Låter toppen! Linas verkar vara en vinnare av alla som kommenterat. Blir nog det för oss också! :)
Camilla

#10 - - Linda:

Hej!
Kan varmt rekommendera Linas matkasse, original. Vi har haft den i tre år, men uppehåll för semester och jul, och varit sååå nöjda. Även barnen var nöjda 😀 Nu har vi dock gjort egen planering sista året men jag kan ändå varmt rekommenderar dom!

Svar: Tack för ditt tips Linda! Det lutar åt just Linas som så många tipsat om och verkar gilla! :)
Camilla

#11 - - Fia:

Jag tycker om Linus matkasse! Deras barnkassa är väldigt bra.
Men på senaste har vi börjat storhandla på ICA MAXI på nätet, supersmidigt. Upplever det inte ens som att det blir dyrare, snarare billigare för man får mer koll.

#12 - - Fia:

hahaha, Linas matkasse ska de ju va!

Svar: Haha, nya Linus för män! ;) Tack för ditt tips! Kram
Camilla

#13 - - Victoria:

Vi har provat Icas billiga veckan: Den var ingen höjdare!

Linas Barnkasse: Var inte heller någon hit plus att den var riktigt dyr.

Icas 3 dagars inspirationskasse: Får väl godkänd! Där är det 3 rätter som väljs ut från deras 5 dagars kasse

Citygross är den som vi inte har testat men som en kollega på jobbet har och de tycker att den är riktigt bra!

Svar: Tusen tack för ditt tips! Tror 3-dagars kassen låter som något för oss. :)
Kraam
Camilla

#14 - - Evelina:

Jag har själv inte kommit ur, att testa matkasse, men har hört att Linas ska vara bra. Ett tips om inte matkassen skulle vara god, är att skriva färdiga veckomenyer i förväg och veckohandla därefter. Maten blir såååå mycket billigare och man får äta god mat varje dag och slipper ett ivinnerligt springande i mataffärerna ;-)

Svar: Ja vi måste verkligen få en ändring på vårt eviga handlande... Tar alldeles fär mycket tid och onödigt dyrt. Tack för ditt tips!
Trevlig kväll!
Camilla

#15 - - Tessan:

Hej! Vi kör Linas barnkasse, den är en succé!! Alfred älskar maten och allt är smidigt! Kan varmt rekommendera den :)

Svar: Den måste vi testa! Kör ni varje eller varannan vecka? Tack för tipset! Kramar
Camilla

#16 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Jag och pojkvännen är också sugna på att testa en matkasse... Mest för att få lite inspiration och för att få in rutinerna igen. Det kan nog vara roligt :)

Svar: Precis! Tänker också prova ett tag så man får in lite nya idéer. :)
Camilla Larsson

Upp