Chokladbollens dag

 
 
 
Det finns ju en dag för allt nuförtiden men man väljer väl sina dagar, eller hur? ;) Idag var det nämligen chokladbollensdag och den har väl inte undgått någon att vi är väldigt svaga för det i den här familjen.
 
Dagen till ära testade vi den nya varianten med jordgubbar i. Gott? JA! Om ni inte testat så gör det. En ny sommarfavorit! Jag använder mig som vanligt av detta recept och bara smetade runt smeten till den blev rund. Jag har sett att även Mitt kök har recept på chokladbollar med jordgubbsgömma men jag gillar Morbergs chokladbollar så hårt att jag inte vågar testa annat.
 
 
Personligt, Recept | |
#1 - - ISA:

jag hörde ryktet idag om chokladbollens dag! hade heeelt missat det annars.. så bra bakverk ju :)

Svar: Du får ta igen det! ;) Så gott!
Camilla Larsson

#2 - - Linda:

Du måste prova morbergs andra chokladbollar med oboy! Sjukt goda! Googla! Jag brukar dessutom ha i en nypa salt och byta ut hälften av sockret mot brunfarin! Får så mycket beröm av gäster för de bollarna!

Svar: Är det sant? Jag gillar ju lite stark smak av choklad men jag får allt testa då. :)
Camilla Larsson

#3 - - Jossan:

Åh, så himla smart! Och smarrigt! Detta måste jag prova!! :D

Svar: Måste du göra! :)
Camilla Larsson

#4 - - Linda:

Men å så gott det ser ut, blir nog till att fixa lite chokladbollar i helgen! Men dom brukar ju ta slut så himla fort...skratt!

Trevlig helg!

Svar: Såklart! Testa dessa! Mmmm...
Camilla Larsson

#5 - - Therese:

Ser underbart gott ut! Barnen har tjatat om chokladbollar ett tag, dessa blir det idag! Tack för tipset:)

Svar: Ja testa, urgoda!
Camilla Larsson

Upp