Dukat i Mateus

Varning för dåliga bilder! Men bättre det än inga alls?
 
Så här såg det alltså ut när jag dukade med Mateusporslinet i fredags.. Fint i sin enkelhet! 
Eltons servis från Design Letters skymtas i vänsterhörnet. 
 
Tänk att det bara är en ynka dag kvar av det här året. Imorgon firar vi in det nya året med (nästan) samma gäng som förra året. 
 
2012, året vi flyttade in i huset och fick Elton. Behöver jag säga att detta år blir svårslaget?
 
Puss
Hemma hos oss | |
#1 - - Jeanette- Precis köpt radhus♥:

Ganska svårslaget! ;)
men erat 2013 blir säkert lika bra! :)

Svar: Hoppas det! :) Kram på dig!
Camilla

#2 - - Anna - Starwoman:

Jag tycker bilderna är jättefint, men förstår hur du tänker, är väl mest ljuset som är svårt att få till på kvällarna :-)

Superfin lampa ni har satt upp, passar ju perfekt hos er! Jag är så missnöjd med bår svarta så dem måste bytas ut (vågar dock knappt säga det till J för han svor när han satte upp den vi har där nu..:-s) Måste bara hitta en annan, tror jag hittat den perfekta från BTC, måste bara spara lite först de är ju inte gratis direkt :-)

Ha en forts mysig söndag!

Kramar


Svar: Precis! Jätte svårt att få till.. Men tack!
Ja äntligen är jag nöjd med lampan! Vet precis hur du känner efter att ha bytt ett par ggr själv. Haha! ;) Det är ju inte förrän lampan hänger på plats som man ser resultatet och tyvärr är det ju inte så lätt att gå tillbaka till butiken och byta om man inte är nöjd. Tror jag vet vilken lampa du vill ha, snygg!! Skulle passa hos er!

Tack detsamma!

Kramar
Camilla

#3 - - Lisa:

Så mysiga bilder :)

Kram kram

Svar: Tack Lisa! :)
Kramar
Camilla

#4 - - Sofia :

Galet snyggt! Hur gjorde ni bordet? Skulle vara jätteintressant att läsa om, om du vill dela med dig förstås! God nytt år! Hälsningar Sofia

Svar: Tack Sofia! Bordet vi gjorde själva blev inge bra så det där är ett från IKEA som inte säljs längre. Annars hade jag såklart kunna hjälpa dig så gott jag kunnat!
Tack detsamma!

Kram
Camilla

#5 - - Bella:

Ganska svårslaget år, men jag önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR och tack för en alltid lika inspirerande blogg :)

Kramar Bella

Svar: Tusen tack för dom orden Bella och tack för att du tittar in och lämnar så fina kommentarer efter dig!
Kramar
Camilla

#6 - - Anna:

Så sjukt snyggt ni har det! Vad har ni för köksstolar?

Svar: Tack Anna! Stolarna är från Kartell och Eames från Vitra.
Camilla

#7 - - Cicci:

Jag tror att 2012 kommer vara ganska svårslaget! Både eget hus och lilla Elton!

Jag ser att ni har bytt Tom Dixonlampan mot en annan Tom Dixon! Snyggt! Du måste ha en speciell kärlek till lampor! hihi!

Kramar

Svar: Ellerhur! :)
Ja det är ju nästan så man skäms, men så är det! Nu känner jag mig nöjd! Så jobbigt när man hittat en och när den kommer på plats blev det inte som man tänkt sig.. :)


Förresten, är det du Cicci som var med och tävlade här? Tänkte om du missat att du vann Ellenkitet?

Kram
Camilla

#8 - - Johanna-modemamma:

Åh där hade jag gärna kommit på middag. :)
Så fint!
Älskar Mateus porslin.
Ha ett riktigt gott nytt år!
Stor kram!!

#9 - - Hanna Karlsson:

Vad fint!

#10 - - Fia:

Man kan inte annat än att älska Mateus porslin=) Den är bra snygg Tom Dixon lampan. Och lyktan. Väntar på min nu via Hogbrings..längtar..
Ja varför är det så svårt med just lampor? Tror jag hittat en som kan passa här hemma. Tror är rätt ord ;))

Ha en underbar nyårsafton med din söta lilla familj=)
Kramar

#11 - - MartinaOlsson:

hej sötnos!
ställ gärna en eller flera frågor i min frågestund, svarar på alla frågor så det är bara att fråga på, inga frågor är pinsamma eller dumma!
självklart länkar jag dig också :)
http://martinaolsson.myshowroom.se/24825/qa/

#12 - - Karin O:

Verkligen kanonsnyggt, när vi flyttar hem vill jag investera i snygga tallrikar, börjar tröttna på de från Ikea här borta i Kina!:)

Har varit roligt att kika in på din fina blogg under 2012. Ser fram emot många fina inlägg under nästa år:)
GOTT NYTT ÅR!

#13 - - Emelie:

Så fint!!!

Måste fråga vilken storlek ni har på bordet? För det är väl Melltorp från Ikea? Men ert ser större ut än det som finns nu på Ikea? 125x70 är det största.

Svar: Tack Emelie! IKEA har slutat med det måttet vi har. 175x70 tror jag vårt är.
Kram
Camilla

#14 - - Therese:

Så fin dukning, gillar att rummet speglar sig i den fina lampan. Synd att bordet inte görs mer vi är på jakt efter ett nytt vitt större bord. Hoppas ni har en mysig kväll! kram

#15 - - Anonym:

Super snyggt!

#16 - - Nathalie:

Galet fint!! Älskar Matteus :)

Upp