Sju saker ni inte visste om mig

Har läst i flera bloggar om "Sju saker ni inte visste om mig". Lite kul tycker jag så här kommer sju om mig...
 
 
1. Jag googlar varje dag. Antingen en stavning eller något jag bara måste ha reda på. Oftast helt onödigt vetande men ändå, Google is the shit!
 
 
2. Jag är riktigt kinkig med bäst före datum. River alltid efter det färskaste brödet i affären och äter inget som passerat sitt bäst före datum. Brorsan är likadan.
 
 
3. Jag har fobi för maskar och larver och får tvångstankar så fort någon berättar om larver i mat och frukt. Kan heller inte vistas i samma rum som en kackerlacka, geting, harskrank utan att få panik.
 
 
4. Jag hade kört bil ca 20 ggr totalt innan jag tog mitt körkort. På första uppkörningen. Pappa trodde jag skämtade när jag sa att jag klararde mig. Han fick alltid säga bromsa bromsa eftersom jag trodde man skulle svänga på treans växel och fortfarande hålla en hastighet på 50 km/h. Samma sak över farthinder. Fartdåre!
 
 
5. I gymnasiet var mina planer att sticka utomlands och gå bartenderkurs. Inga planer på pojkvän, hus och barn då men se vilken hemmaråtta jag blev.
 
 
6. Jag föddes med 11 fingrar, en tumme för mycket. (Bortopererad!)
 
 
7. Jag kan inte äta persikor pga av skalet. Som att sätta tänderna i tyg. Ryser!
 
 
Ja det var väl de. För er som känner er manade så är jag även nyfiken på er.. Let me know!
 
Kram
 
Personligt | |
#1 - - Y A S M I N E:

Känner igen mig på det där med google... haha. Även med att riva efter det färskaste brödet ;)

Svar: Hehe! Så lättillgängligt när man behöver ha reda på något.. Ja bröd ska ju vara färskt! ;)
Camilla

#2 - - Camillasnyahem:

Vad roligt att läsa lite annat om dig! :)

Bäst före-datum är ju knepigt. Jag skulle heller aldrig äta eller dricka något som gått ut men rent logiskt vet jag att de där datumen nog är överdrivna så att jag ska köpa nytt fortare. Niklas hade läst att ägg håller sig minst två veckor efter utsatt bäst före-datum och jag bara: va, du är gaaaalen, när han menade att vi inte var tvungna att slänga för att de hade gått ut. :)

Och en extra tumme, vad fiffigt, synd att du inte fick behålla den? ;)

Svar: Haha! Kul att det uppskattas.. Gör en du med! ;)
Jo det är ju det. Vet ju själv att jag inte dör eller blir dålig av ett par dagar gammalt ägg eller vad det nu är.. Får för mig att det smakar annorlunda bara. Men jag har nog bättrat mig från förr iaf.

Tummen var väl inte helt funktionell så det gjorde inget att den rök!

Kram
Camilla

#3 - - Linn :

Sjukt kul! Ser gärna en bild på den där tummen! ;-)

Svar: Ska se om jag har koll på något gammalt fotografi.. :)
Camilla

#4 - - Victoria, Pinkoholic:

Jag vill tipsa om Pinkoholics designtävling där man kan vinna ett ens egen skiss hamnar i produktion och blir en del av Pinkoholics sommarkollektion.

http://blogg.alltirosa.se/2013/01/designtavling/

#5 - - Julia:

Haha åhh du menar det! Google vet allt!! :)

Kolla gärna in och gör min dag, du kommer inte ångra dig!! ---> http://juliaalbertine.blogg.se

KRAM!

#6 - - Sara:

Haha förstår dig! Har man en gång som liten flicka druckit gammal mjölk blir det en upplevelse man minns - och tittar sen väldigt noga på bäst före datum resten av livet! :)

Svar: Haha vet nog inte av att jag druckit men man har ju hällt ut gammal mjölk någon gång.. Vet inte var det kommer ifrån! :)
Camilla

#7 - - Sofie:

Hahaha, så roligt inlägg!!!

Jag googlar med varje dag, alltid är det något man måste ta reda på.

Och ja angående bäst före datumet, jag är likadan tar alltid varan som står längst in och jag har till och med slängt innan varan gått ut för jag har vänt på datumen :s....

Kram

Svar: Kul att det uppskattas! Kan vara kul med något annat ibland.. ;)
Google har ju blivit ett beroende. Bra grejer! Haha, lustigt det där med bf datum. Men allt är ju så mycket godare färskt! ;)

Kramar
Camilla

#8 - - Jeanette- Precis köpt ett radhus <3:

kul! :D

#9 - - Jeanette- Precis köpt ett radhus <3:

Har också gjort en sådan nu :)

Svar: Vad kul, ska kika!
Camilla

#10 - - Caroline:

Så kul. Får nog knåpa ihop en egen lista då blogginspon tryter just nu :) Kram

Svar: Ja gör det, vad kul!
Kram
Camilla

#11 - - Frida:

Åh skoj att läsa ;) Tänk va mycket man egentligen inte vet om människor. Kul ju! önskar en fortsatt trevlig helg! Kram

Svar: Vad kul att du tycker! :)
Önskar dig detsamma! Kram
Camilla

#12 - - Martina Nyberg:

Haha vad söt du är :) kände igen mig i flera saker faktiskt! Det är första gången jag är här inne... IG är ju så smidigt även om bloggar är trevligt att besöka! Ska kolla vidare Kram Martina

Svar: Haha vad kul! Håller med om att IG är så mycket smidigare, nästan så man glömmer av bloggen lite..
Kram på dig
Camilla

#13 - - Mamma:

haha.. ja, getingar och kackerlackor! Getingar är du ju allergisk emot så det är förklarligt.. utomlands vet jag att jag fått agera "kackerlackejägare" :) .. apropå övningskörningen är du ju envis och vill lära dig snabbt.. kom ihåg att du redan efter andra gången bakom ratten absolut skulle köra till Flen.. stackars jag som satt bredvid och skakade.. nedå! jag litar på dig, gumman!

Svar: Haha! Ja just det.. Lite smågalet att du vågade släppa ut mig på vägarna så tidigt! ;)
Love U!
Camilla

#14 - - Kajsa:

haha jag är precis likadan, googlar typ allt! ibland om jag ska skriva något ord så ser det ibland så himla konstigt ut så måste jag googla för att se att det verkligen stavas så!

Upp