Flos Gatto

Gatto bordslampa från Flos, designad 1960 Achille Castiglioni och Pier Giacomo Castiglioni. Gatto sprider ett härligt och mjukt ljussken. Lampan har en metallkonstruktion täckt med ett hartsliknande material, vilket får lampan att likna en kokong. Finns i storlekarna small och large.
 
Jag minns inte i vilket reportage jag såg den för första gången? Kan det ha varit Ninas våning i Malmö för ett par år sedan? Hur som helst, nu såg jag den igen, stylad på Olsson & Gerthel instagramsida. En stor Gatto lampa på ett Hay Tray Side bord. Blev inte mindre sugen om man säger så...
 
Inredning | |
#1 - - AS:

Ser ut som en luftballong? xD

#2 - - AS:

Ser ut som en luftballong? xD

#3 - - Sofie:

Såg också den på Olsson & Gerthels instagram sida, så fin styling så jag förstår om du blev ännu mer sugen på den.

<3

Svar: Jaa jag kan inte släppa den skönheten nu! :D
Kramar
Camilla

#4 - - Linda:

Såg den för första gången på din blogg och nu ser jag den överallt på IG! ;) Hihi....

Svar: Så fin ju! Har också sett den allt mer nu. :)
Camilla

Upp