Hem ljuva hem

 
 
 
 
En dag i september förra året fick jag frågan om att medverka i ett inredningsreportage. Jag tackade ja efter lite om och men. Anledningen till att jag tvekade är att vi inte är helt färdiga med vare sig renovering eller inredningen. Men med bilderna i hand måste jag säga att Helena och Åsa som stylat och fotat gjort ett superbra jobb.
 
Nu finns alltså vårt hem att skåda i tidningsform. Gissa om jag blev förvånad när jag fick se att vårat vardagsrum hamnade på omslaget. I sista numret av Hem Ljuva Hem hittar ni det, om ni är nyfikna att läsa och se mer. Några av bilderna ser ni ovan. Ber om ursäkt över de små bilderna, det här med teknik är inte min grej har jag märkt. (Utklippt från en PDF-fil).
 
Kika förresten in Helena och Åsas inspirerande bloggar på Sköna Hem: http://blogg.skonahem.com/dromhus/
Hemma hos oss, Huset, Inredning | |
#1 - - Sofie:

Så fint reportage om er och ert hus. Ni har ju det så fint! Var tvungen och köpa tidningen när jag såg ert vardagsrum på hyllan på Ica maxi. Kram på dig!

Svar: Massa tack! Vad roligt att du gillade bilderna. Stylisterna har gjort ett jättebra jobb! :)
Kraam
Camilla

#2 - - Camillasnyahem :

Åh vad skoj! Den ska jag köpa, bilderna ser toppenfina ut!

#3 - - Victoria:

Så himla fint!! ❤️

#4 - - Anna:

Hurra vad roligt! Ska inhandla tidningen på stört!

#5 - - Marita:

Hej Camilla ! Jag har för mig att jag läst att er säng kommer från Mio. Minns du vad den heter ? Är ni nöjda ? Undrar också över ert sovrumsgolv Arena Trend. Heter det något mer ? Ha en fin helg och tack igen för massor av inspiriation både här och på Instagram 💗

Svar: Hej vännen!
Det stämmer bra det, sängen är från Mio och heter Amadeus om jag inte minns fel. Sängen är riktigt skön. Det ända lilla minuset är att den är mörkgrå och inte ljusgrå som jag ville ha. Haha! Men annars så.. ;)

Tack och bock för fina ord! <3
Camilla

#6 - - Jennie:

Hej!

Köpte tidningen igår, väldigt fina bilder och inspirerande.
Är erat soffbord från IKEA?
Funderar nämligen på ett likadant…
Är så trött på vårt soffbord i trä som det blivit en massa märken på, tyvärr….
Sen undrar jag vart ifrån den rosa kudden och rosa pläden kommer ifrån som ligger i soffan.

Tack för en jätte bra blogg!

Svar: Hej Jennie!
Tack för din gulliga kommentar! Vårt soffbord kommer från Svenssons i Lammhult, Chicago av Gunilla Allard. Ett liknande finns dock på IKEA. :)

Den ljusrosa kudden är från H&M Home och pläden från Bruka Design.

Tack för att du tittar in!

Kram
Camilla

#7 - - Pauline, mamma till två små:

Superfina bilder på ert vackra hem!

Kramar

Svar: Tusen tack Pauline! :)
Camilla

#8 - - Anna:

Vart har du köpt den fina krukan du har i sovrummet? :)

Svar: Från en butik som heter Elin Maria. Krukan kommer från märket Royal botanic garden. Hoppas du hittar!
Camilla

#9 - - Sofie:

Men du?!? Vilka stylister??? :) Du ska också ta åt dig!!!

Kramar

Svar: Helena och Åsa som plåtade för tidningen. Dom var så grymt duktiga. Men tack, hihi! :)
Camilla

#10 - - Elin:

Hej! Fantastiskt fint hus! Vi har precis köpt en gammal 20-tals trävilla med stort renoveringsbehov. Jag undrar över ert fina golv? Vad är det, vad heter det. la ni det själva? Har ni det genomgående i hela huset?
Tack för svar, mvh, Elin

Svar: Hej Elin!
Tack så mycket! Så spännande! Det är ett vitlaserat ekgolv från Arena Trend (enstav). Vi har lagt det i hela huset förutom i hallen och är jättenöjda!

Lycka till med renoverandet! :)

MVH
Camilla

#11 - - Lena Martinsson:

Hej läste i hemljuvahem om din ljusgrå soffa Howard är du nöjd m den . Är det dun lux ? Sett på internet att den finns där men var har du köpt den ? Filten o kudden är också jättefina, bra smak du har. Kram tant Lena

Svar: Hej Lena!
Jo vi gillar den! Den är köpt på Mio möbler och är dunstoppad. Det enda man behöver göra är att vända dynorna då och då för att den ska se snygg ut. Tack! Filten är från Bruka Design och kudden från HM. :)

Kram och fin dag!
Camilla

Upp