Första advent

 
 
 
Första advent är redan här och första ljuset ska tändas. Tyvärr har vi ingen adventsljusstake i år heller...
 
Tycker Ferm Livings Circle är väldigt fin men den är lite större + att jag nog hellre vill ha ljusen stående på rad, annars hade även Belt från By Wirth också varit ett alternativ. Fördelen med den är att den funkar året om liksom Design House Nordic Light. Min har dock varit borta så länge att jag tappat hoppet att den kommer fram. Så tips mottages tacksamt emot!
Tänker varje år att investera i en Slingan från Svenskt Tenn. Men just såhär i juletider känns det omotiverat att lägga dom slantarna på en ljusstake som används så kort tid på året även om man såklart kan ha den många år framöver. Vad har ni?
 
Nu blir det iaf lite glögg och pepparkakor till julmusik för att komma någorlunda i stämning. Smakar nog fint efter en förmiddag på Leos Lekland.
 
Glad advent!
 
 


Personligt | |
#1 - - AnnCatrin:

Slingan är såå otroligt fin! Sett den lite varstans på insta och tänkt klicka hem den flera gånger men som du säger är det en rejäl slant för en adventsstake som används kort tid även om den skulle användas i måååååånga år framöver.
Jag har helt snöat in mig på Kubus ljusstaken, hade du inte också en sådan? 😍 Funkar året om. Kram fina du!

Svar: Visst är den vacker! Sen är det att bestämma sig för mässing eller silver. :P Jo kubusen är väldigt fin. Har använt den som adventsljusstake men det är samma sak där, blir inte samma känsla när ljusen inte är på rad. Får jag för mig! ;) Men med fördel att kunna använda året om!

Kram och fin advent!
Camilla Larsson

#2 - - Cicci:

Slingan är jättefin! Precis som du så tänker jag lite på hur kort tid om året man använder den. Jag tycker det är svårt att hitta någon jag gillar så i år kör jag min Kubus, men känslan blir inte helt som den "ska" när ljusen inte är på rad:) det sitter långt inne att de ska vara det;)

Hoppas din första advent var härlig!
Kram, Cicci

#3 - - Cicci:

Slingan är jättefin! Precis som du så tänker jag lite på hur kort tid om året man använder den. Jag tycker det är svårt att hitta någon jag gillar så i år kör jag min Kubus, men känslan blir inte helt som den "ska" när ljusen inte är på rad:) det sitter långt inne att de ska vara det;)

Hoppas din första advent var härlig!
Kram, Cicci

Svar: Ja det är svårt det där! Försöker hitta någon billigare variant. :) Men kubusen är fortfarande jättefin. Sett att många kör hängande siffror på den!

Tack detsamma! Kramar
Camilla Larsson

Upp